Subject: Vs: Järelpärimine KüTS-ist tulenevate kohustuste võimaliku kohaldumise kohta
From: "Liina Lumiste" <[email-masked]>
To: "Raivo Virks" <[email-masked]>
Date: Sat, 2 May 2026 23:34:10 +0300

Tere!
KÜTS-i alusel on ettevõtja või asutus kohustatud täitma KÜTS-is esitatud
nõudeid, kui ta on teenuseosutaja KÜTS-i § 3 lg 1 mõistes ehk ülioluline
või oluline üksus. Üliolulised ja olulised üksused on KÜTS-is määratletud
lähtuvalt tegevusalast ning majandusnäitajatest.
Teie esitatud info alusel tuleb Nixor OÜ pidada haldusteenuse osutajaks
KÜTS § 2 p 7 tähenduses.  Haldusteenuse osutaja on KÜTS § 3 lg 3 p 9
mõttes ülioluliseks üksuseks eeldusel, et on täidetud ka lõike 3
saatelauses esitatud suurusekriteeriumid: majandusaasta jooksul 250 või
rohkem töötajat või aastabilansimaht ületab 43 miljonit eurot ja
aastakäive ületab 50 miljonit eurot.
Haldusteenuse osutaja on oluline üksus KÜTS §3 lg 4 p 8 alusel juhul, kui
tal on majandusaasta jooksul 50 või rohkem töötajat või kelle
aastabilansimaht ja aastakäive ületab 10 miljonit eurot.
Majandusnäitajate arvestamisel võetakse arvesse ka ettevõtte sidus- ja
partnerettevõtete näitajaid (Euroopa Komisjoni soovituse 2003/361/EÜ
tähenduses), välja arvatud juhul, kui üksus on teenuste osutamisel
kasutatavate süsteemide puhul oma partner- või sidusettevõtjast sõltumatu
(§ 3 lg 7).
 Seega vastates teie 1. ja 3. küsimusele – jah, Nixor OÜ võib kuuluda
KÜTS-i kohustatud üksuste hulka, arvestades selle tegevusala, kuid lõplik
hinnang sõltub ettevõtja majandusnäitajatest.
Juhul, kui ettevõtja majandusnäitajad ületavad seaduses toodud määrad,
rakenduvad üksusele kohustus vastavalt KüTS § 31  lg 1 RIA-t teavitada,
(mida on võimalik teha eesti.ee kaudu, lähemalt siin:
https://www.ria.ee/kuberturvalisus/riigi-infoturbe-meetmete-haldus/teenuse
osutaja-eits-auditi-iso-sertifikaadi-pilvandmetootluse-teade), seaduses
esitatud küberturvalisuse tagamise ning intsidentidest teavitamise nõuded.

Lugupidamisega

Liina Lumiste

Õigusnõunik

liina.lumiste <mailto:[email-masked]> @ria.ee

+372 55617734

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139a, 15169 Tallinn

ria.ee

  _____

Saatja: Raivo Virks
Saadetud: esmaspäev, 13. aprill 2026 11:03
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet
Teema: Vs: Järelpärimine KüTS-ist tulenevate kohustuste võimaliku
kohaldumise kohta

[email-masked] ei saada teile sageli meilisõnumeid.
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege teavet selle kohta,
miks see on oluline

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere
Soovime küsida teie hinnangut, kas Nixor EE tegevusele võivad laieneda
KüTS-ist tulenevad kohustused, sh näiteks teavituskohustus.
Teema tekkis pärast KüTS-i teemalist veebikoolitust, kus jäi kõlama, et
teatud juhtudel võivad ka teenusepakkujad kuuluda seaduse
kohaldamisalasse. Soovime üle kontrollida, kas meie teenusemudel võiks
sellesse raamistikku kuuluda ja kas sellest võiks Nixor EE jaoks tuleneda
mõni otsene kohustus.
Nixor EE osutab teenusena muu hulgas:

*	kaugadministreerimist,
*	tootmiskeskkonna uuenduste paigaldamist ja juurutamist,
*	integratsioonide haldust,
*	teenuse monitooringut ja vajadusel taastamist,
*	POS-keskkonna pidevat hooldust.

Need teenused on seotud kassasüsteemide ja neid toetava tarkvaraga, mida
kasutatakse jaekeskkonnas. Meie klientide seas on ka jaeketid, kelle
kauplused kuuluvad riiklikult arendatavasse kriisipoodide võrgustikku,
mille eesmärk on toetada elanikkonna toiduga varustamist kriisiolukorras.
Sooviksime küsida:

1.	kas sellise teenusemudeli puhul võib Nixor EE kuuluda KüTS-i
kohaldamisalasse;
2.	kas sellest võiks Nixor EE-le tuleneda otseseid kohustusi, näiteks
teavituskohustus või muud seadusest tulenevad nõuded;
3.	millised asjaolud on sellise hinnangu andmisel kõige määravamad.

Meie eesmärk on saada selgus, kas peaksime lisaks ISO/IEC 27001
sertifitseerimisele arvestama ka võimalike KüTS-ist tulenevate
kohustustega.
Kui see küsimus kuulub mõne teise üksuse või kontakti pädevusse RIA-s,
oleksime tänulikud, kui saaksite selle õigesse kohta suunata.